Apologetska udruga bl. Ivan Merz
Katolik.hr
Razlozi nade koja je u nama.
Izbornik

Dnevnik apologeta 1. dio

Kategorija: Kolumna

Jednom je jedan katolički apologet, nazovimo ga Gabrijel, mirno pio kavu u kafiću kad mu je zazvonio mobitel. Radosno je pozdravio, jer broj koji je pisao na uređaju bio je od njegove stare prijateljice još iz školskih dana. Nažalost, s druge strane dočekao ga je tužan i zabrinut glas. Gabrijel je pitao što ne valja – a ona je odgovorila da treba njegovu pomoć. Sin joj je upao u nekakvu religijsku zajednicu, koja je počela prilično agresivno utjecati na njihovu obitelj. Mladić bi mnogo vremena provodio van kuće, a kad bi i bio kod kuće zatvorio bi se u sobi. Svoje prijatelje praktički je izbacio iz života, a ocjene u školi su mu bile jako loše. Jedino je pastor te crkve mogao utjecati na njega – a bio je prilično težak čovjek ako ljudi ne bi prihvatili njegovo mišljenje.

Gabrijel je pažljivo slušao svoju prijateljicu, te je naveo da organiziraju ručak za pastora na kojem će se svi zajedno moći bolje upoznati. Idućeg vikenda, Gabrijel je posjetio svoju prijateljicu i njenog sina te upoznao pastora. U početku je pastor želio poslati jednog od svojih zamjenika na ručak, ali je Gabrijel preko prijateljičinog sina poručio da bi rado prešao u njihovu vjersku zajednicu ako bi ga netko podučio u što vjeruju. Pastor se brzo pojavio na vratima.

Nakon što je ručak bio gotov, a protekao je ugodnoj atmosferi, Gabrijel je počeo dijalog….

Protestant ili biblijski kršćanin?

«Ako sam dobro razumio»- mirno je rekao Gabrijel- «Vi ste Protestantska denominacija, zar ne?»

«Ne»- odgovorio je pastor- «Ne smatramo sebe protestantima, mi smo jednostavno Biblijski Kršćani.»

«A što pod time mislite?»

«Nama je Biblija uvijek prva u životu, i temelj je naše vjere»

«Oh, kao i nama katolicima!»

Na ovo se pastor sarkastično nasmiješio, kao što je Gabrijel i očekivao. Pastor još ne zna da pred njime sjedi apologetik upoznat s Biblijom i Katoličkom apologetikom, i ne shvaća da ovaj put površni odgovori neće zadovoljiti.

«Ne bih se složio»- odgovorio je pastor-«Katolici su Bibliji dodali svoje usmene predaje, a mi smatramo Bibliju jedinim izvorom vjere».

«Ali malo prije ste rekli da niste Protestant, a Protestanti tvrde da van Biblije nema istine o Bogu.»

«Ima mnogo ljudi danas koji na različite načine tumače Bibliju- ali mi želimo naglasiti da samo potpuna predaja Bibliji može dovesti do istine.»

«Ali u tome se ne razlikujete od Protestanata. Svi tvrde da tako vjeruju i da van Biblije nema istine. »

«Da, ali nitko nema pristup Bibliji kao mi.»

«A taj je?»

«Dođite u našu Crkvu pa ćete se uvjeriti.»

«Vi ste pastor te Crkve, ako ne možete objasniti svoje vjerovanje na jednom ručku, sumnjam da ćete u Crkvi drukčije postupiti.»

Tog trena se pastor malo namrštio, ali je primijetio zbunjenost u mladiću preko puta stola, koji nije naviknuo na bijeg od diskusije svojeg mentora.

«Mi smo jednostavno Biblijski Kršćani»- ponovio je pastor.

«Ja vjerujem da ste samo jedna religijska zajednica nastala pod utjecajem Reformacije»- odgovorio je Gabrijel- «Danas svaka Crkva za sebe govori da promiče Biblijsko Kršćanstvo i čak niti Katolici nisu drukčiji. S druge strane, postoje Crkve koje za sebe govore da su van-Protestantske iako ništa unutar njihove teologije nije van parametara Sola Fide i Sola Scripture. Tvrde tako samo zato što se žele predstaviti ljudima kao «jednostavni Kršćani» i natuknuti da se ljudi ne bi trebali zamarati kompliciranim izrazima kao što su «denominacija», «kanon» , «Crkvena Povijest», «teologija» i tako dalje.»

«Pa što je u tome loše?»- pitao je pastor-« Isus je umro za siromašne i nepoučene.»

«U tom slučaju»- odgovorio je Gabrijel-« Zaboravite da su prvi Kršćani smatrali Bibliju jedinim izvorom vjere- pismenost Europskih naroda tek je u posljednjih 200 godina došla na neku opću razinu. Praktički više od jednog i pol tisućljeća samo su visoko školovani ljudi znali čitati, a takvi su mahom dolazili iz imućnih i utjecajnih obitelji. Ako je Božja Riječ jedini izvor vjere, siromasi tom izvoru nisu mogli prići, a ovo je kontradiktorno sa Svetim Pismom.»

«Kada su siromasi konačno naučili čitati, došlo je do Reformacije».

«Nikako. Luther je bio Katolik dok nije počeo svoj rascjep od Crkve. Tijekom njegove «vladavine» ubijeno je mnogo nepismenih seljaka koji bi digli bunu protiv Protestantskih zemljoposjednika. Dakle, taj argument nema nikakvu osnovu.»

«Ja nemam ništa s Lutherom, moja je vjerska zajednica došla stotinama godina nakon Reformacije»

«Zanimljivo»- rekao je Gabrijel- «Gdje ste bili dotad?»

«Na što mislite?»

«Ako se Vaša Crkva pojavila stotinama godina nakon Luthera, gdje je bila dotad?»

«Nigdje- nismo postojali»

«U tom slučaju, u suprotnosti ste s Biblijom. Isus govori apostolima da Će biti s njima «u sve dane do svršetka svijeta» a da će Njegova Crkva koju gradi na Petru biti jača od vrata paklenih. Ovo znači da je Crkva osnovana prije 2000 godina i ne može se samo «pojaviti» stotinama godina nakon Reformacije. Crkva mora biti prisutna u svakom trenu u povijesti od trena kada ju Je Isus osnovao. Ne možete reći da niste postojali jučer, a danas postojite- jer Crkva postoji već 2000 godina.»

«Imate pravo, malo sam se krivo izrazio. Mi kao zajednica nismo postojali jučer, ali naš nauk jest. Mi smo ga preuzeli od nekih ljudi iz Amerike.»

«Preuzeli ste čitav nauk?»

«Ne baš čitav. Ne slažemo se s nekim dijelovima….»

«Opet ste na početku. Ako se ne slažete s nekim dijelovima, znači da ste dodali svoje i opet nemate «stari nauk» već «novi». Ali koji su to ljudi iz Amerike?»

«Predivni ljudi inače, ali malo krivo shvaćaju neke stvari. Ipak, treba reći da su shvatili najosnovnije – da Biblija govori da se slavi subotom.»

Gabrijelov smiješak na licu se protegao.

«Zašto odmah niste rekli da ste adventist?»

«Da, ja pripadam nečem što bi se moglo nazvati Adventizmom, ali nisam njihov pripadnik u užem smislu….»

«Dakle, niste adventist? Koje je vaše mišljenje o Ellen Gould White, ženi koju ta vjerska zajednica smatra prorokom?»

«Mislim da je prorok.»

«Ali niste adventist?»

«Ne. Ja sam biblijski kršćanin.»

« Smatrate li druge adventiste biblijskim kršćanima?»

Pastor je zagrizao usnu.

«Mislim da su blizu istini, ali nemaju je potpuno.»

«Ovo, zapravo, i Katolici tvrde za Protestante.»

«Ne»- naglo je viknuo pastor- «Katolici vjeruju da imaju potpunu istinu i da je nitko drugi nema!»

«Imate pravo. Ipak, gdje se Katolici u tom pitanju razlikuju od vas? Vi smatrate da vi imate potpunu istinu, a da sve druge vjerske zajednice imaju sličnu, ali ne potpunu istinu. Zašto, tijekom ovog razgovora, želite ostaviti dojam kao da je politički nekorektno od Katolika kada tvrde da jedini imaju potpunu istinu, dok vi smatrate da je potpuno u redu smatrati svoju vjersku zajednicu nadmoćnijom u istini čak i od ostalih adventističkih zajednica?»

«Katolici nemaju istinu!»

«Ne bježite od repliciranja na moj konkretni upit.»- mirno je odgovorio Gabrijel-«Zašto mislite da su Katolici zli zato što tvrde da imaju potpunu istinu, dok vi smatrate da je u redu tvrditi da je imate vi?»

«Mi smo Biblijski Kršćani, nemam vam što više reći. Ako vi mislite da ste vi takvi, ja vas ne diram u tom mišljenju.»

«U tom slučaju, nemamo što više razgovarati. Katolici misle da su biblijski Kršćani, vi mislite da ste biblijski Kršćani. Pustimo jedni druge na miru. Vi ne dirate mene katolika, ja ne diram vas.»

«Da- ali katolici nisu biblijski kršćani.»

«Zašto?»

«Zato što su dodali Usmene Predaje Svetom Pismu.»

«Gdje u Bibliji piše da je Ellen Gould White proročica?»

«Nigdje.»

«Nije li to isto tako svojevrsna Usmena Predaja?»

«U Bibliji piše da Bog daje svojoj Crkvi proroke.»

«A tko je vašoj Crkvi dao spoznaju o Ellen Gould White?»

«Već sam spomenuo, ovi ljudi u Americi….»

«Za koje smatrate da nemaju potpunu objavu jer su «drugi adventisti»?»

«Mi nismo Adventisti, ovo sam već rekao…. a što se tiče Ellen Gould White, jedino je mi možemo ispravno tumačiti jer smo Biblijski Kršćani.»

«Drugim riječima, vaša se cijenjena interpretacija zapisa Ellen Gould White razlikuje od interpretacije ljudi koji su vas upoznali s istom?»

«Mogli bi tako reći.»

«Što mislite da je njihova interpretacija?»

«Usmena predaja s herezama.»

«Dakle, interpretacija je Usmena Predaja?»

«U njihovom slučaju, da.»

«U vašem, naravno-ne.»

«Naravno. Mi Bibliju bolje interpretiramo od njih.»

«Što oni misle o vama?»

«Vjerojatno što i mi za njih.»

«A to je?»

«Da smo heretici.»

Gabrijel je odložio vilicu na tanjur.

«Dakle, da rezimiram, sve Crkve u ovoj diskusiji tvrde da su «Biblijske» , uključujući Katoličku, i da druge nisu doli pod utjecajem hereza?»

«Recimo tako.»

«U tom slučaju, ja ću svakako ostati u Katoličkoj Crkvi. Svaka govori da ima svoju Biblijsku osnovu, da može interpretirati ispravno što želi i što ima.»

«Ali katolici sebe nikad nisu nazivali iblijskim Kršćanima»

«Jel bi to što promijenilo?»

«Ne bi.»

«U tom slučaju, niti se bilo koja Crkva u ovoj raspravi treba nazivati tako. Ako ja imam potpunu istinu, ne moram se niti nazivati Biblijskim Kršćaninom da bih bio jedan.»

Pastor se namrštio.

«Ali mi smo jedina biblijska Crkva….»

«I mi isto.»-odgovorio je Gabrijel-«Prestanimo sad s time. Ostavit ćemo dojam na ovu obitelj kao da taj naziv koristimo da prikrijemo naše stvarne teološke smjernice, ja Katoličke, vi Adventističke. Vi vjerujete u Sola Scripturu, Sola Fide, u pravovjernost Ellen Gould White i u slavljenje Subote- vi ste Adventist i nemojte bježati od toga. Klasifikacija i komplicirane podjele na vjere i denominacije i meni su naporne, ali nemam namjeru sebe proglasiti jednostavno Kršćaninom isključivo u svrhu većeg dolaska vjernika u moju vjeru.»

Mladić, sin Gabrijelove prijateljice, bio je zbunjen. Dosad nije vidio niti jednog Katolika koji je ovako branio svoju vjeru, nazivajući sebe Biblijskim Kršćaninom. U jednom trenu je čak sumnjao da je Gabrijel Katolik, budući da se tako držao u diskusiji. Kao da se pastorova gorljivost razvodnila- jer mogao je samo držati do retorike «Ja sam u pravu» što je nešto što je uvijek zamjerao Katolicima. Vrijeme je bilo za drugu rundu….

«Raspravljajmo o Bibliji!»- rekao je Gabrijel-«Gdje u Njoj piše da je jedini izvor vjere?»

Slika: Verdauung

2. dio

Apologetska udruga bl. Ivan Merz
Put Lokve 8, Kožino, Zadar

Na braniku

Na braniku – Apologetski priručnik br. 1

Na braniku - Apologetski priručnik br. 1 je prvo nakladničko djelo Apologetske udruge bl. Ivan Merz. U knjizi se nalazi 70 odabranih apologetskih tekstova napisanih od strane 12 autora, članova i suradnika Apologetske udruge bl. Ivan Merz.

Saznajte više

Donacije

"Svatko neka dade kako je srcem odlučio; ne sa žalošću ili na silu jer Bog ljubi vesela darivatelja."

IBAN: HR8523400091110376905
(BIC: PBZG HR 2X)

Pretplatite se za novosti

Preporučujemo

Kupite naše knjige

Izradio Mate Mišlov za Katolik.hr
Autorska prava 2020. Sva prava pridržana.