Apologetska udruga bl. Ivan Merz
Katolik.hr
Razlozi nade koja je u nama.

COVID-19 cijepljenje: Katolici bi ipak trebali iskazati nelagodu

Objavljeno: 1. veljače 2021.
Kategorija: Moral i etika

Danas smo na Katolik.hr objavili članak našeg autora Ivana Poljakovića „Dr.  Mengele cjepivo“; riječ je o literarnom uratku – o jednom imaginarnom soju matičnih stanica koji bi bio plod rada dr. Mengelea u nacističkom logoru smrti – koji nam nastoji posvijestiti u kolikoj mjeri smo mi kršćani oguglali na svakodnevno obavljanje pobačaja u većini zemalja koje (još uvijek…) možemo zvati našima.

Doista – kako I. Poljaković ukazuje – proizvođači cjepiva se kunu da ne koriste svinjske stanice (jer muslimani svinju smatraju nečistom i nedopuštenom životinjom) niti stanice goveda (jer kravu hinduisti smatraju svetom životinjom), ali eto nonšalantno koriste stanice dobivene pobačajem. Jer nama kršćanima, očito, život pobačenog djeteta nije dovoljno svet, a ubijanje nerođenog života nije dovoljno nedopuštena i prljava praksa.

Žalosno, očito.

U svakom slučaju, zbog ovakvog mlitavog držanja nas kršćana, sa sigurnošću znamo da uslijed obzira prema hinduistima i muslimanima nije u proizvodnji COVID-19 cjepiva povrijeđena ni jedna krava (eto, recimo ova indijska sveta krava na fotografiji uz ovaj članak, i ni jedna druga) ili svinja (jer, ako u bunar padne makar i dlaka svinje, sva voda u bunaru je nečista za muslimane, objašnjavaju islamski teolozi[1]); znamo zbog tih religijskih razloga čak, da ta cjepiva ne sadrže ni alkohol.[2]

Ali sa sigurnošću znamo da su ta cjepiva redom dobivena uz korištenje stanica pobačene djece.[3]

Da se razumijemo, upute iz Vatikana da je cijepljenje tim COVID-19 cjepivima moralno dopustivo[4] utemeljene su na instrukciji Dignitas Personae od 8. rujna 2008. god., gdje se korištenje stanica pobačene djece u proizvodnji cjepiva proglašava moralno nedopustivim, i da postoji moralna obveza da se odbije korištenje takvog „biološkog materijala“ gdje god je to moguće. Ipak, dodaje Dignitas Personae, da oni koji nisu sudjelovali u proizvodnji cjepiva nisu krivi za tu moralno nedopustivu praksu, pa bi primjerice roditelji smjeli dopustiti cijepljenje djece cjepivom dobivenim na moralno nedopustiv način (tj., uz pomoć stanica pobačene djece) ako se time izbjegava ozbiljna opasnost po život djeteta. Pri tome, dodaje Dignitas Personae iz 2008. god. ­­­„mora se držati da svatko ima obvezu da iskaže svoje neslaganje i zatraži od svojega sustava zdravstvene zaštite da učini dostupnim druge vrste cjepiva“.[5]

I dakle, gdje je to katoličko neslaganje? Gdje su katolički zahtjevi da se osiguraju etički prihvatljiva cjepiva?

Bilo ih je ponešto doista, eto kod nas prof. dr. don Josip Mužić vrlo argumentirano o tome piše 17. prosinca 2020. godine.[6] U njegovom članku saznajemo da je katolički biskup Joseph Strickland iz Tylera u Texasu još u travnju 2020. god. upozoravao da korištenje matičnih stanica pobačene djece uopće nije nužno, jer se matične stanice pribavljaju i na druge, moralno dopustive načine. I dodajmo, američki biskupi su 17. travnja 2020. god. uputili američkim federalnim vlastima dopis, gdje se traži pomoć tih vlasti (boli njih briga…) „kako bi se osiguralo da Amerikanci imaju pristup cjepivima koje bi bile oslobođene bilo kakvih veza s pobačajem“. [7] Niste čuli? Nisu vjerojatno ni Amerikanci. Proizvođači cjepiva vjerojatno jesu, ali – kako rekosmo – boli njih briga… za tamo neke kršćane i njihove biskupe.

Uglavnom protivljenje nekih katoličkih biskupa nikoga nije impresioniralo.

Što kažu hinduistički svećenici i muslimanski imami… e to se mora ozbiljno uzeti u obzir.

Žalosno, rekoh.

I kako to promijeniti? Zašto je tome uopće tako?

Za početak, valja shvatiti da katoličke biskupe – u SAD-u ili u Hrvatskoj, svejedno – nitko neće ozbiljno shvatiti ako iz godine u godinu, i iz desetljeća u desetljeće, daju do znanja da uopće ne stoje ozbiljno iza svojih uvjerenja.

Eto, u relativno nedavnom slučaju famozne Istanbulske konvencije, gdje su prije nekoliko godina hrvatski biskupi odlučno bili protiv. Naime, barem su odlučno rekli da su protiv, toga se svi sjećamo. Gore već citirani prof. dr. Josip Mužić, kao jedan od ipak vodećih hrvatskih teologa, posve uvjerljivo obrazlaže da je tumačenje da se političarima koji su glasali za IK smije potom udjeljivati pričest (gledah nedavno neke od tih likova, kako uredno sudjeluju na misi…) strahovito nategnuto, i da se teolozi koji zauzmu takvo stajalište moraju „praktično praviti mutavi“. Naime, kaže don Mužić, saborski zastupnici koji su glasovali za IK nisu neuki, pa uzeti da nisu bili u stanju protumačiti (nakon objašnjenja i upozorenja koja su im dali biskupi!) što to zapravo piše u toj konvenciji „podcjenjuje inteligenciju naših saborskih zastupnika koji su školovani ljudi, a većina njih štoviše ima fakultetsku izobrazbu“. Don Mužić opaža da je jedan od tih zastupnika – dotično Marko Vučetić – čak u vrijeme trajanja rasprava o zakonu predavao na teološko-katehetskom odjelu Sveučilišta u Zadru. Dakle, nastavlja don Mužić, poznato nam je da su svi pape od nastanka rodne ideologije (tamo od 1980.-ih godina) izrazili o njoj izrazito negativno mišljenje, te „sv. Ivan Pavao II. piše: ‘Dopušteno je, štoviše potrebno postaviti si pitanje: ne djeluje li ovdje jedna nova ideologija zla, možda himbenija i skrivenija, koja pokušava protiv čovjeka i protiv obitelji iskoristiti prava čovjeka.’ … Ovo je krovna ideologija većine suvremenih moralnih zala“. [8]

I onda se eto, hijerarhija Katoličke crkve u Hrvata uporno „pravi mutavom“. Jednako, kao što se i hrvatski, a i gore spomenuti američki katolički biskupi već desetljećima „prave mutavim“ u svim relevantnim pitanjima koja se tiču pobačaja. Eto, notorni podupiratelj pobačaja i friški američki predsjednik Joe Biden će ove nedjelje opet na katoličku pričest… a mi bismo htjeli da se katolički nauk o pobačaju shvati zaozbiljno?!

Nauk, zapravo, jest zaozbiljno. Mi nismo. Same riječi, nikakvih djela.

Dario Čehić

Slika:John Hoey, Wikimedia

[1] Faith or safety? Covid vaccines spark religious concerns over pork gelatin, cow blood, Arshi Aggarwal, India Today, 28. prosinca 2020.

[2] Muslims and Hindus rejecting vaccine due to fake news that jab contains meat or alcohol, doctors warn, Gareth Davies, The Telegraph, 15. siječnja 2021.

[3] https://www.lifesitenews.com/news/which-covid-19-vaccines-are-connected-to-abortion, Which COVID-19 vaccines are connected to abortion?, Michael Heynes, LifeSiteNews:

[4] Note of the Congregation for the Doctrine of the Faith on the morality of using some anti-Covid-19 vaccines, 21.12.2020, službene stranice Tiskovnog ureda Svete Stolice

[5]https://www.vatican.va/roman_curia/congregations/cfaith/documents/rc_con_cfaith_doc_20081208_dignitas-personae_en.html, INSTRUCTION DIGNITAS PERSONAE ON CERTAIN BIOETHICAL QUESTIONS, 8. rujna 2008., službene stranice Rimske kurije:

[6] Moralno promišljanje o cjepivima povezanim s pobačajem, Josi Mužić, „Vjera i djela“, 17. prosinca 2020.

[7] Letter to FDA urging ethical COVID vaccines, službene stranice Konferencije američkih katoličkih biskupa, 17. travanj 2020.

[8] Nastavak polemike o uskraćivanju pričesti političarima koji su glasovali za Istanbulsku konvenciju: Don Jozo Mužić odgovara Hrvoju Juki, SJ, Bitno.hr, pristupljeno 28. siječnja 2021.

Apologetska udruga bl. Ivan Merz
Put Lokve 8, Kožino, Zadar

Na braniku

Duh vremena - Apologetski priručnik br. 2

Duh vremena - Apologetski priručnik br.2 je treće nakladničko djelo Apologetske udruge bl. Ivan Merz. U knjizi se nalazi 37 odabranih apologetskih tekstova koje su napisali četiri autora, članovi i suradnici Udruge. Predgovor knjizi je napisao danas jedan od najvećih branitelja vjere, biskup Athanasius Schneider.

Saznajte više

Donacije

"Svatko neka dade kako je srcem odlučio; ne sa žalošću ili na silu jer Bog ljubi vesela darivatelja."

IBAN: HR8523400091110376905
(BIC: PBZG HR 2X)

Donacije

Pretplatite se za novosti

Kupite naše knjige

Izradio Mate Mišlov za Katolik.hr
Autorska prava 2024. Sva prava pridržana.